Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksto dydisaaa
hamburger overlay

Koks Jūsų pasiteisinimas?

 

Apklauskite 100 diabetu sergančių žmonių, kodėl jie nesitikrina cukraus kiekio kraujyje, ir gausite vos keletą skirtingų atsakymų.

Žinoma, išgirsite apie tyrimo priemonių kainą. Tačiau jei Jums reikia daugiau tyrimams skirtų juostelių, nei kad apmoka valstybė, Jūsų gydytojas gali pasiūlyti jums tinkantį matavimų intervalą, atsižvelgdamas į jūsų susirgimą ir jums paskirtų tyrimo juostelių kiekį.

Kad ir kokia būtų situacija, cukraus kiekio tikrinimas nėra prabanga – tai būtina, kad galėtumėte stebėti cukraus kiekį ir išvengti ilgalaikių komplikacijų arba apsilankymo ligoninėje. 

Dažnas pasiteisinimas yra piršto skausmas. Tačiau naudojantis dūrimo prietaisu ir imantis kelių paprastų priemonių skausmui sumažinti šis procesas bus nebe toks bauginantis. 

Tačiau galite nustebti sužinoję kitas priežastis, dėl kurių žmonės neatlieka tyrimų. Pažiūrėkite, ar ir Jūs galvojate panašiai:

„Man nepatinka tikrintis viešoje vietoje.“
Tai tiesa. Žmonės gali būti smalsūs ar net grubūs. Šeimos nariai gali norėti išreikšti savo nuomonę. Nepažįstamieji apie diabetą gali žinoti labai mažai, tačiau tai jų nesustabdo. Kad ir kaip bebūtų, negalite leisti, kad kito žmogaus neišmanymas ar požiūris darytų įtaką Jūsų sveikatai. Jei praeiviui įdomu, ką darote, paaiškinkite, ką darote ir kodėl. Didžiuokitės tuo, kad savimi rūpinatės.

„Man nesmagu dėl mano rezultatų.“ 
Garsiai pakartokite: „Cukraus kiekis – tai tik skaičius, o ne nuosprendis.“ Tai asmeninė informacija ir ja nebūtina dalintis su niekuo kitu, o tik su Jūsų gydytoju, todėl nėra dėl ko jaustis kaltu. Net jei žinote, kad Jūsų rezultatai aukštesni nei įprasta, verta pažiūrėti, kaip aukštai jie kyla. Tokiu būdu žinosite, ar Jums reikia padidinti skysčių kiekį, patikrinti ketonų kiekį ar kreiptis į gydytoją.

„Jaučiuosi gerai – pasitikrinsiu, jei pajusiu, kad kažkas ne taip.“
Ne visi pajaučia, kaip krinta ar kyla cukraus kiekis. Tiesą sakant, jei tai vyksta pakankamai dažnai, Jums tai gali pasirodyti normalu. Be to, dažnai tikrindamiesi galite išvengti šių problemų apskritai. Net žmonės, kurie puikiai save kontroliuoja, kartais gali būti nustebinti. Niekada negalite žinoti, kaip stresas, neįprastas maistas, nauji vaistai ar veikla gali Jus įtakoti, jei nestebėsite dėsningumo kai jaučiatės gerai.

„Žinau, kad bus komplikacijų, tad kokia prasmė?“
Gera cukraus kiekio kontrolė – tai kaip pinigai banke. Jei įmoką galite įnešti kasdien – puiku. Tačiau net jei pradėsite įnešti pinigus vėliau arba jei kiekvieną dieną įmokos negalite įnešti, verta daryti tai, ką galite. Kiekviena diena, kada stebite savo cukraus kiekį, šiek tiek prisideda prie Jūsų ilgalaikės sveikatos.
Reikia daugiau įžvalgų? Perskaitykite šį straipsnį: Dešimt priežasčių, kodėl turėtumėte nemėgti stebėti gliukozės kiekio kraujyje (ir ką dėl to daryti ). Jį parašė diabeto edukatorius Dr. William Polonsky. 
 

 

Šaltinis: 
Polonsky WH. Diabetes Burnout: What to Do When You Can’t Take It Anymore. Alexandria, VA: Amerikos diabeto asociacija. 1999.

Dalytis

Įkelta pagal sritį: