Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksto dydisaaa

Saugios mankštos kontrolinis sąrašas, sergant 1 tipo diabetu

Mankštintis sveika visiems, tačiau diabetu sergantiems žmonėms reguliarus sportas gali padėti kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje. Ne tik tai - po reguliarios mankštos Jūsų ląstelės efektyviau apdoroja insuliną, o taip pagerėja bendras A1C rezultatas. http://www.diabetes.org/food-and-fitness/fitness/physical-activity-is-important.html

Nėra abejonių, kad Jums tikriausiai patarė mankštintis, tačiau taip pat žinote, kad sergant diabetu mankštinantis reikia atkreipti dėmesį į dar keletą dalykų. Norėdami Jums padėti, pateikiame kontrolinį sąrašą:

  1. Diabetu sergantys žmonės gali užsiimti ta pačia veikla kaip ir likusieji, tačiau vis tiek patariama pasikalbėti su sveikatos apsaugos komanda ir įsitikinti, kad Jums ar Jūsų vaikui nėra specifinių apribojimų. Pavyzdžiui, sergant diabetine retinopatija gali tekti atsisakyti sunkios veiklos - sunkumų kilnojimo ir pan.
     
  2. Cukraus kiekį kraujyje tikrinkite prieš mankštą, mankštinantis ir po mankštos. (Atsineškite rodmenis į kitą susitikimą su gydytoju, kad jis galėtų patarti dėl režimo). Sportuodami turėkite angliavandenių ar greit įsisavinamos gliukozės, pavyzdžiui, bananą, sulčių ar gliukozės tablečių, kad galėtumėte suvartoti, jei pajustumėte hipoglikemijos simptomų.
     
  3. Prieš mankštą ir sportuodami gerkite daug vandens. Jei neteksite skysčių, cukraus kiekis kraujyje taip pat nukris.
     
  4. Būkite pasirengę nenumatytam atvejui. Nenusiimkite medicininės ID juostelės, kad aplinkiniai žinotų, ar sergate 1 ar 2 tipo diabetu, be to, su savimi turėkite mobilųjį telefoną, jei prireiktų išsikviesti pagalbą. Jei galite, sportuokite ne vienas.
     
  5. Ypatingą dėmesį skirkite pėdoms. Pasirūpinkite, kad sportiniai bateliai būtų tinkamo dydžio ir gerai prilaikytų pėdą. Būtų idealu, jei dėvėtumėte prakaitą akimirksniu išgarinančias kojines. Po mankštos patikrinkite, ar ant pėdų neatsirado pūslių, sudirginimo ar įtrūkimų požymių. Jei žaizdelės negyja, kreipkitės į gydytoją.
     
  6. Svarbu gerai pasimankštinti, tačiau nepersistengti. Jei patiriate stiprų skausmą, trūksta oro ar negalite kalbėti, sumažinkite mankštos intensyvumą iki tinkamo lygio.

Dalytis

Įkelta pagal sritį: