Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksto dydisaaa
hamburger overlay

6 patarimai diabetu sergantiems studentams (ir tėvams!)

 

 
Koks jis bebūtų subrendęs, pasiruošęs, kiek kartų buvęs stovykloje, dažnai paauglys pirmą kartą iš tikrųjų savarankiškas tampa tik įstojęs į universitetą. Net ir patys savarankiškiausi gali susidurti su šiokiais tokiais netikėtumais.
 
Ką galite padaryti, kad viskas būtų kuo paprasčiau? Štai keletas idėjų:
 
  1. Nuoširdžiai pasikalbėkite su savo kambario draugu. Informuokite jį, kaip atrodote, kai nukrenta gliukozės kiekis kraujyje, kaip sušvirkšti gliukagono, jei to reikia, ir kad tie saldainiai vėlai naktį nėra paprastas smaližiavimas. Tada galite pereiti prie linksmesnių temų.
  2. Saugokitės valgyklos vilionių. Tiek sergant diabetu, tiek ne, studijuojant gana įprasta priaugti keletą kilogramų.1 Pica vidurnaktį ir savitarnos valgyklos gali viską apsunkinti, jau nekalbant apie papildomus angliavandenius, reikalingus nukritusiam gliukozės kiekiui kraujyje neutralizuoti.2. Be to, jei nepavyksta prisiminti susileisti boliusą, visa diabeto kontrolė gali išslysti iš rankų. Mes nesakome, kad nereikėtų džiaugtis savo naujai įgyta laisve – tiesiog galbūt ne kiekvieno valgio metu.
  3. Stebėkite alkoholį. Kai kurie žmonės visiškai nutrūksta nuo pavadžio tą pačią sekundę, kai atsiduria toli nuo tėvų. Bet kaip jūs jau žinote, sergant diabetu, tai sudėtinga. Alkoholis gali padidinti riziką, kad nukris cukraus kiekis kraujyje, net 24 valandas po jo suvartojimo.3 Jei vis dėlto geriate, nepadauginkite, būtinai pavalgykite ir pradėkite nuo saugios dozės.
  4. Turėkite papildomų priemonių cukraus kiekiui kraujyje pasitikrinti. Jei naudojate Accu-Chek® Instant matuoklį, galite paprašyti dar vieno, kuris būtų po ranka, jei kur nors pamestumėte savo atsargas.
  5. Vertinkite susirašinėjimą. Jūs net neįsivaizduojate, kaip sunku bus pirmaisiais jūsų studijų metais kitiems šeimos nariams, ypač jei jie aktyviai dalyvavo jūsų diabeto valdyme. Net jei manote, kad jums nereikia pagalbos, atminkite, kad kiekvienas klausimas ir patarimas iš tikrųjų reiškia „Myliu tave“.

 

Šaltiniai:

  1. Monroe CM, Turner-McGrievy G, Larsen CA, Magradey K, Brandt HM, et al. College freshmen students' perspectives on weight gain prevention in the digital age: web-based survey. [Kolegijos pirmakursių studentų požiūris į svorio augimo prevenciją skaitmeniniame amžiuje: internetinė apklausa.] JMIR Public Health Surveill. 2017;3(4):e71. Prieinama adresu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5658646/?report=printable. Žiūrėta 2018 m. liepos 30 d.
  2. Diabetes in Control. Losing weight with diabetes: What prevents it and causes weight gain. [Diabeto kontrolė. Svorio metimas sergant cukriniu diabetu. Kas trukdo mesti svorį ir sukelia svorio didėjimą.] Prieinama adresu http://www.diabetesincontrol.com/losing-weight-with-diabetes/. Žiūrėta 2018 m. liepos 30 d.
  3. Amerikos diabeto asociacija. Alcohol. [Alkoholis] Prieinama adresu http://www.diabetes.org/food-and-fitness/food/what-can-i-eat/making-heal.... Žiūrėta 2018 m. liepos 30 d.

 

Dalytis

Įkelta pagal sritį: