Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksto dydisaaa
hamburger overlay

Šventės sergant diabetu 

 

 
Neleiskite, kad diabetas apribotų jūsų šventinius malonumus ir linksmybes. Atlikę vos keletą pakeitimų savo kasdienėje rutinoje, galėsite toliau tinkamai valdyti savo diabetą ir vis tiek mėgautis visais šventiniais malonumais ir linksmybėmis.
 
Nenuvertinkite streso įtakos diabetui
Galite manyti, kad su visomis linksmybėmis, juoku ir jauduliu, kurio kupinos šventės, tai streso nekeliantis įvykis, tačiau taip nėra. Šventės gali sukelti didžiulį stresą, o stresas tikrai gali turėti įtakos diabetui.
 
Kai organizmą veikia tam tikros psichologinės ar fizinės situacijos, kurios suvokiamos kaip stresinės, jis automatiškai išskiria hormonus, tokius kaip augimo hormonai, kortizolis ir katecholaminai, kurie suteikia jums energijos ir padeda išgyventi stresinį įvykį. Nors šie hormonai, kartais vadinami streso hormonais, puikiai padeda susidoroti su stresiniu įvykiu, jie nėra tokie naudingi sergant diabetu.
 
Anot „Diabetes Quebec“, šie streso hormonai sukelia gliukozės kiekio kraujyje padidėjimą iki aukštesnio nei įprasta lygio. Diabetu sergantiems žmonėms šie staigūs šuoliai gali sukelti daugybę problemų, pradedant nuo sunkumų tiksliai susišvirkšti insuliną ar kitus vaistus ir baigiant sunkių simptomų, galinčių turėti ilgalaikį poveikį jūsų fizinei ir emocinei sveikatai, sukėlimu.
 
Nors geriausias patarimas yra visiškai vengti streso per šventes, to padaryti beveik neįmanoma. Kadangi per šventes visiškai neišvengsite stresinių įvykių ar situacijų, galite išmokti malšinti stresą ar jį sumažinti. Šiek tiek palengvinus arba sumažinus patiriamą stresą, gali būti lengviau valdyti diabetą.
 
Keletas būdų, kaip sumažinti stresą švenčių metu:
 
  • Kiekvieną dieną rasti laiko, kuris būtų skirtas tik jums – tai gali būti maudymasis vonioje, 10 minučių pasivaikščiojimas aplink kvartalą ar netrukdomas knygos skaitymas.
  • Reguliariai sportuokite – reguliari mankšta gali ne tik padėti sumažinti stresą, bet ir palengvinti diabeto valdymą.
  • Sudarykite sąrašus, kuriuose būtų visi dalykai, kuriuos turite atlikti – sąrašai padeda laikytis tvarkos, leidžia deleguoti užduotis kitiems ir taip pat gali padėti pastebėti užduotis, su kuriomis jums gali būti sunku susitvarkyti.
  • Išmokite būdų atsipalaiduoti ar meditacijos – tiesiog 1 minutę giliai kvėpuokite užmerktomis akimis arba pabandykite atsisiųsti meditacijos programėlę, kuri padėtų jums atlikti greitą meditacijos pratimą.
Laikykitės tvarkos
Tvarkos laikymasis švenčių metu paprastai reiškia darbų sąrašų sudarymą, dovanų pirkimą ir tvarkaraščių planavimą. Sergant diabetu švenčių organizavimas gali būti šiek tiek kitoks.
Pasiruošimas šventėms sergant diabetu paprastai apima šiuos veiksmus:
 
  • Sudaromas vaistų vartojimo planas, kurio būtų lengva laikytis
  • Tvarkaraščio, į kurį įtraukiami šventiniai renginiai ir užsiėmimai, sudarymas, taip pat įtraukiamas laikas, skirtas pasitikrinti gliukozės kiekį kraujyje, pavalgyti ir užkąsti bei mankštintis
  • Sukurkite tvarkingą diabetui reikalingų atsargų sistemą – stenkitės diabetui reikalingas atsargas, pavyzdžiui, vaistus, lancetus, gliukozės kiekio kraujyje matuoklius ir juosteles laikyti taip, kad juos būtų lengva nešiotis
  • Visada skirkite laiko gliukozės kiekio kraujyje registravimui ir užsirašykite pastabas apie bet kokias problemas, kurių gali kilti – sekdami šią informaciją galite pastebėti, jei įtemptu švenčių laikotarpiu kyla kokių nors problemų. Atsisiųskite „mySugr“ jei norite lengvai užregistruoti šią informaciją be popieriaus, analizuoti ir dalytis ja su savo sveikatos priežiūros specialistų komanda
Kuo organizuotesni būsite, tuo lengviau bus valdyti diabetą.
 
Išmokite rasti pusiausvyrą tarp mitybos plano laikymosi ir mėgavimosi šventėmis
Žmonės, sergantys cukriniu diabetu, dažnai turi laikytis labai griežto mitybos plano. Jie gali praleisti valandų valandas planuodami kiekvieną su valgymu susijusią smulkmeną, pradedant tuo, kada pradėti valgyti, baigiant porcijų dydžiu ir tuo, kokį maistą reikėtų valgyti, o kokio – ne. Tinkamai nesuplanavus, gliukozės kiekis kraujyje gali būti nestabilus, todėl gali atsirasti neigiamas šalutinis poveikis ir nepageidaujamų fizinių simptomų.
 
Griežtai planuoti maistą gali būti nesunku, kai esate namie ir gyvenate kasdienį gyvenimą, tačiau švenčių metu viskas pasikeičia. Atostogų metu norisi tiek daug pamatyti ir nuveikti, kad gali būti sunku rasti laiko tinkamai suplanuoti valgymus. Jei norite ir toliau mėgautis šventėmis, bet ir suvaldyti diabetą, planuodami valgymus turėsite būti lankstūs.
 
Keletas patarimų, kurie palengvins valgymų planavimą diabetu sergantiems žmonėms švenčių metu:
 
  • Porcijų kontrolė – per šventes aplink jus bus daug maisto. Valgykite mažomis porcijomis, kad galėtumėte pasimėgauti įvairesniu maistu.
  • Žinokite sau nepalankius maisto produktus – cukriniu diabetu sergantys žmonės kitaip reaguoja į įvairius maisto produktus. Pavyzdžiui, kai kurie žmonės jaučia staigų gliukozės koncentracijos kraujyje padidėjimą valgydami makaronus, kiti pastebi padidėjimą valgydami bulves. Žinojimas, kurie maisto produktai sukelia gliukozės kiekio kraujyje padidėjimą, padės nustatyti, kokių maisto produktų ar patiekalų turėtumėte vengti ar valgyti saikingai per šventes.
  • Stenkitės atsiriboti nuo maisto, kad išvengtumėte nuolatinio kramsnojimo ir matytumėte, kiek suvalgote. Valgydami stenkitės naudoti lėkštę ir valgykite tik tiek, kiek įsidėjote, neskubėkite grįžti įsidėti dar.
  • Žiūrėkite lanksčiai į tai, ką valgote – nereikia prarasti kontrolės ir valgyti viską, kas pasitaiko po ranka, tačiau per šventes galite sau leisti šiek tiek atleisti vadeles. Tik stenkitės grįžti į normalų režimą po šventinių susibūrimų.
  • Imkite tik to, ką galite valgyti – nepasiduokite spaudimui paragauti tam tikro maisto ar gėrimo vien todėl, kad kažkas jums siūlo. Jei valgote maistą, kurio iš tikrųjų nenorite valgyti, galite prarasti galimybę suvalgyti to, kas jums tikrai patinka.
Skirdami laiko sau turėsite laisvės ir lankstumo sudalyvauti visose mėgstamose veiklose, renginiuose, šventėse ir tradicijose, tuo pačiu suvaldydami diabetą. Taigi artėjant šventėms susidarykite planą. Jei įmanoma, po valgio pasivaikščiokite arba pajudėkite. Stebėkite, kada patiriate stresą, ir skirkite laiko sau. Atminkite, kad planavimas susidarant darbų sąrašą padeda sumažinti stresą. Planuokite valgymus arba nusistatykite prioritetus maistui, kuriuo galite saikingai mėgautis. Svarbiausia sutelkti dėmesį į dalykus, kurie šventiniu laikotarpiu teikia daugiausia džiaugsmo.
 
Linksmų švenčių!
 
 

 

Šaltiniai:
https://www.diabete.qc.ca/en/living-with-diabetes/psychology/the-stress/stress-and-diabetes
https://mysugr.com/
 

Autoriai ir teisės
Parašė laisvai samdoma rašytoja neribotam „Roche“ naudojimui visame pasaulyje, tekstas gali būti naudojamas bet kada.

 

Dalytis

Įkelta pagal sritį: