Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksto dydisaaa
hamburger overlay

Be galo kebli viktorina apie angliavandenius 

 

 

Kaip gerai žinote, kokius angliavandenius vartojate? Pažiūrėkite, kuris iš šešių teiginių, jūsų manymu, yra teisingas...

  1. Mėsoje visada yra tik nedidelis kiekis angliavandenių.
  2. Vienoje porcijoje lenktasėklių pupelių (lima beans) yra tiek angliavandenių, kiek gabalėlyje duonos su raugu.
  3. Remiantis etiketėmis, 3/4 puodelio (20 gramų) kukurūzų dribsnių su cukraus glaistu turi 27 gramus angliavandenių, o 3/4 puodelio (20 gramų) porcija grūdų su daug ląstelienos jų turi 38 gramus. Akivaizdu, kad vaikiški dribsniai turės mažiau įtakos jūsų cukraus kiekiui kraujyje.  
  4. Krabų mėsoje ir krabų mėsos imitacijoje yra labai mažai angliavandenių. Juk ir viena, ir kita yra jūros gėrybės!  
  5. Jei etiketėje parašyta „be cukraus“ arba „neriebus“, greičiausiai angliavandenių taip pat mažai. 
  6. Jums reikia skaičiuoti angliavandenius tik valgomuose maisto produktuose. 

 

  1. Mėsoje visada yra tik nedidelis kiekis angliavandenių.
    Netiesa. Čia raktinis žodis yra „visada“. Nors daugumos mėsos rūšių vienoje porcijoje yra vos pusė gramo angliavandenių, kai kuriose mėsos rūšyse jų yra daugiau. 115 gramų porcijoje kepenų yra daugiau nei 5 gramai angliavandenių. Kumpeliuose, dešroje ir perdirbtoje mėsoje gali būti cukraus ar kitų priedų, kurie taip pat gali pridėti nemažą kiekį angliavandenių. Kartais tai atsispindi pavadinime, pavyzdžiui, „kumpis su medumi“ arba „karamelizuota vytinta šoninė“.
  2. Vienoje porcijoje lenktasėklių pupelių yra tiek angliavandenių, kiek gabalėlyje duonos su raugu.
    Tiesa. Pusėje puodelio (40 gramų) lenktasėklių pupelių yra apie 17 g angliavandenių, tuo tarpu 16 gramų angliavandenių riekelėje (28 gramų) duonos su raugu. Kitos daržovės, turinčios daug angliavandenių, yra žieminiai moliūgai, tokie kaip kvapusis moliūgas, džiovintos pupelės, artišokai, kukurūzai, žirniai, jamsai ir bulvės. Nekrakmolingos daržovės, tokios kaip šparagai, brokoliai, šparaginės pupelės, špinatai ir cukinijos, vienoje porcijoje turi tik apie 5 gramus angliavandenių.
  3. Remiantis etiketėmis, 3/4 puodelių porcija kukurūzų dribsnių su cukraus glaistu turi mažiau gramų angliavandenių nei 3/4 puodeliai porcijos daug skaidulų turinčių grūdų, todėl kukurūzų dribsniai su cukraus glaistu turėtų mažiau paveikti jūsų cukraus kiekį kraujyje.
    Netiesa. Gerai, tai suktas klausimas. Jūs žinote, kad jei maisto produktas turi daug skaidulų, galite atimti skaidulinių medžiagų kiekį iš bendro angliavandenių kiekio. Kadangi 3/4 puodelio (20 gramų) daug skaidulų turinčių dribsnių be pavadinimo, kuriuos naudojome šiam palyginimui, turi net 21 gramą skaidulų, angliavandenių, kurie turės įtakos jūsų cukraus kiekiui kraujyje, kiekis siekia apie 17 gramų vienoje porcijoje. Daug mažiau nei dribsniai su cukraus glaistu. Jums gali neprireikti tokio didelio boliuso, o skaidulos gali suteikti sotumo jausmą iki kito užkandžio ar valgymo.
  4. Kadangi ir viena, ir kita yra jūros gėrybės, krabų mėsoje ir krabų mėsos imitacijoje yra labai mažai angliavandenių.
    Netiesa. Krabų mėsos imitacija, dažnai naudojama restoranuose ar jūros gėrybių salotose, gali turėti apie 13 gramų angliavandenių 83 gramų porcijoje. O tikras krabas? Angliavandenių taip mažai, kad net neverta skaičiuoti. Paprastai šviežia žuvis neturės angliavandenių, tačiau jei ji perdirbta, būkite atsargūs – perskaitykite etiketę.
  5. Jei etiketėje parašyta „be cukraus“ arba „neriebus“, greičiausiai angliavandenių taip pat mažai.
    Netiesa. Kuo liesesnis produktas žadamas priekinėje etiketėje, tuo labiau reikia tikrinti etiketę kitoje pusėje. Pavyzdžiui, paprastame majoneze nėra angliavandenių. Bet neriebiame majoneze jų gali būti iki 4 gramų viename šaukšte (15 gramų). Tai nereiškia, kad automatiškai turite rinktis riebų variantą – tiesiog rinkitės atsakingai. Sausainiai be cukraus? Bent jau vieno prekės ženklo sausainiuose yra 15 gramų angliavandenių vienoje porcijoje.
  6. Jums reikia skaičiuoti tik angliavandenius tuose maisto produktuose, kuriuos valgote.
    Ne visai tiesa. Atminkite, kad alus, vynas ir kokteiliai taip pat turi angliavandenių, taip pat ir tonikas bei vaisvandeniai sportininkams.

Išvada? Niekada nepasikliaukite nuojauta. Perskaitykite etiketę.

Mėgstate mitus ir klaidingus įsitikinimus? Daugiau jų Riva Greenberg pateikia „The Huffington Post“. 

 

 

Šaltinis: 
USDA Food Composition Databases [Internet]. Washington (DC): Software developed by the National Agricultural Library; 2015 [modified 2016 May; cited 2017 Dec 5]. Available from https://ndb.nal.usda.gov/ndb/.

 

Dalytis

Įkelta pagal sritį: