Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksto dydisaaa
hamburger overlay

Ištarkite „Į sveikatą“ su pasitikėjimu

Gyventi sergant cukriniu diabetu – reiškia švęsti kiekvieną mažą pergalę, kiekvieną sveiką pasirinkimą ir naują įprotį, padedantį išlaikyti tinkamiausią cukraus kiekį kraujyje. Dėmesys tokiems dalykams gali būti užkrečiamas, ir tai verčia mus galvoti, kaip diabetas iš tikrųjų gali padėti šeimoms kartu išlikti sveikoms net švenčiant.

Visame pasaulyje draugai ir šeima kartu atsipalaiduoja ar švenčia mėgaudamiesi gėrimais. Jei jums diagnozuotas diabetas, tikriausiai nerimaujate, ar ir toliau galėsite vartoti alų, vyną ar stipriuosius gėrimus renginiuose ir šventėse – ar angliavandeniai verti gėrimo? Ar dabar, kai sergate diabetu, alkoholis jūsų kūną veiks kitaip? Gali būti sunku, kai kažkas, kuo kažkada dalindavotės su džiaugsmu, tampa nauju streso ar nusivylimo šaltiniu, tačiau, iš anksto rūpestingai apsvarstę, vis tiek galite pakelti taurę su savo artimaisiais ir su pasitikėjimu ištarti „Į sveikatą“.

Alkoholio ir diabeto pagrindai

Saikingai vartojamas alkoholis gali būti puikus būdas atsipalaiduoti ir pasilinksminti. Iš tiesų, tyrimai parodė, kad retkarčiais išgėrus suaugusiesiems skirto gėrimo gali sumažėti širdies ligų, širdies smūgio ar insulto rizika. (https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/in-depth/alcohol/art-20044551) Tačiau sergantieji diabetu visgi susiduria su padidėjusia rizika, net išgėrę vienintelį bokalą alaus ar vieną kokteilį. Alkoholiui patekus į organizmą, jį apdoroja kepenys. Kadangi alkoholis yra toksinas, kepenys persijungia į detoksikacijos režimą, kuris laikinai sustabdo gliukozės išsiskyrimą, net jei organizmui trūksta energijos. Kepenys gali suskaidyti vidutiniškai vieną alkoholinį gėrimą per valandą. (https://www.thediabetescouncil.com/effects-of-alcohol-on-diabetes/) Be to, daugybėje alaus, vyno ir stipriųjų gėrimų rūšių yra daug cukraus, kalorijų ir angliavandenių, kurie gali sukelti staigų cukraus kiekio kraujyje svyravimą.

Patarimai, kaip vartoti gėrimus sergant diabetu

Yra kelios taisyklės, kurių reikėtų kiek įmanoma laikytis, nusprendus išgerti.

·       Venkite gerti tuščiu skrandžiu. Gali atrodyti, kad gera mintis būtų atsisakyti angliavandenių ir kalorijų, tačiau geriant nevalgius gali sumažėti cukraus kiekis kraujyje ar net galite labiau apsvaigti. Be to, alkoholis gali sąveikauti su vaistais nuo diabeto, kuriuos galbūt vartojate, kad padidintumėte mažo cukraus kiekio kraujyje tikimybę. (https://www.healthline.com/health/type-2-diabetes/facts-diabetes-alcohol#1)

  • Venkite kaloringo alaus. Kraftinis alus, pavyzdžiui, IPA arba stiprus porteris, gali būti jūsų mėgstamo skonio, tačiau jis bus stipresnis ir kaloringesnis. 350 ml (12 oz) IPA alaus butelyje vidutiniškai būna 200 kalorijų ir iki 20 gramų angliavandenių. (https://www.livestrong.com/article/369399-nutrition-information-on-ipa-beer/)  Jei jūsų mėgstamiausias gėrimas yra alus, pagalvokite apie lengvesnį.
  • Pakeiskite saldžius kokteilius kuo nors kitu. Užuot užsisakę koktelį su vaisių sultimis, gazuotais gėrimais ar grietinėle, rinkitės toniką, gazuotą vandenį ar dietinį gėrimą.
  • Saugokitės užkandžiavimo vėlai vakare. Alkoholis gali pabloginti gebėjimą priimti sprendimus ir slopinti, todėl gerdami galite lengvai priimti netinkamus mitybos sprendimus. Geras būdas to išvengti yra užkąsti prieš geriant, tačiau taip pat galite pagalvoti apie nedidelę diabetui tinkamų užkandžių pakuotę, kuri pravers, jei išgėrę kelis gėrimus išalksite. (https://www.shape.com/healthy-eating/healthy-drinks/4-plan-ahead-ways-prevent-drunk-munchies)
  • Dėvėkite medicininę įspėjamąją apyrankę, rodančią, kad sergate diabetu. Hipoglikemijos simptomai gali atrodyti panašiai kaip apsvaigimas nuo alkoholio (https://www.livestrong.com/article/369399-nutrition-information-on-ipa-beer/), todėl svarbu, kad aplinkiniai žinotų, ką daryti, jei nualpsite ar  blogai pasijusite.

Alkoholyje yra daug angliavandenių ir kalorijų, tačiau sergantieji diabetu vis tiek gali mėgautis alaus ar taurės vyno tradicijomis. Nepamiršdami cukraus kiekio kraujyje ir laikydamasis kasdienio gydymo režimo, vis dar galite laukti, kada pasakysite „Taip!“ vakarojimui su šeima ar draugais.

Dalytis

Įkelta pagal sritį: