Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksto dydisaaa
hamburger overlay

Diabetas ir angliavandeniai. 5 paslėpti šaltiniai, kurių svarbu nepamiršti

 

Ar kada nustebote dėl padidėjusio cukraus kiekio kraujyje ką nors suvalgę ar išgėrę? Sveikiname! Radote netikėtą angliavandenių šaltinį!

Daugelis, kuriems diabetas yra naujiena, nežino įprastų maisto produktų, turinčių tą ypatingą jus prigaunantį elementą. Po galais, daugybė patyrusių diabetu sergančių veteranų taip pat kartais susiduria su šiomis nemaloniomis staigmenomis! 

Daugumoje maisto produktų yra bent šiek tiek angliavandenių, o kai kuriuose – daugiau nei manote. Štai kai kurie iš jų, apie kuriuos galite nežinoti.

 

1. Alkoholis

Iš mokslo šaltinių galite žinoti, kad mielėms „valgant“ cukrų, jis pavirsta į alkoholį ir anglies dioksidą. Stipriame alkoholyje nėra cukraus, nes mielės jį visiškai absorbavo (taip gaunamas didelis alkoholio kiekis)! Tačiau jei į stiprų alkoholį įpilsite sulčių ar gazuotų gėrimų, nepamirškite įvertinti angliavandenių. 

Vyne, aluje ir sidre paprastai būna šiek tiek cukraus, tačiau jo kiekis gali kisti atsižvelgiant į rūšį. Jei geriate alkoholinius gėrimus ir norite, kad jūsų suvartojamo cukraus kiekis būtų mažas, rinkitės sausą vyną ar stipriuosius alkoholinius gėrimus, sumaišytus su nealkoholiniais komponentais, kuriuose yra mažai ar visai nėra cukraus, pvz., gazuotu vandeniu ir žaliosiomis citrinomis. Tada patikrinkite cukraus kiekį kraujyje ir sužinokite, kaip reaguojate! 

Jei norite daugiau sužinoti apie diabetą ir alkoholį, skaitykite čia.

 

2. Įvairių rūšių pienas

Pienas ar pieno produktai, pvz., jogurtas, taip pat gali apstulbinti. Laktozė yra tam tikra cukraus rūšis, ir suvartojus paverčiama gliukoze (ar pamenate „-ozės“ taisyklę?). 

Pasirinkus neriebų pieno produktą, sumažės suvartojamų riebalų ir kalorijų kiekis, tačiau angliavandenių kiekis išliks toks pats. Pieno produktai be laktozės gali atrodyti geresnis pasirinkimas, tačiau juose vis tiek yra angliavandenių. Pieno produktų pakaitalai, pvz., migdolų ar sojų pienas, atrodo saugūs, nes juose nėra laktozės, tačiau daugelio iš jų sudėtyje yra cukraus. 

Atidžiai skaitykite etiketes!

 

3. Žirniai

Daugelis žmonių dėl žalios spalvos dažnai vertina žirnius kaip daržoves, tačiau jie į kitas daržoves nepanašūs. Jie yra ankštiniai, ir tai reiškia, kad juose yra daug angliavandenių. 

Žiemą gali būti malonu valgyti šildančią skaldytų žirnių sriubą, tačiau ji taip pat padidina cukraus kiekį kraujyje. Nepamirškite stebėti šios daug krakmolo turinčios daržovės porcijos dydžio.

 

4. Pomidorų produktai

Pomidorai yra skanus ir puikus maisto šaltinis. Tačiau daugelyje perdirbtų maisto produktų, kuriuose naudojami pomidorai, yra daug cukraus. Pridėtojo cukraus dažnai būna pomidorų padaže, kečupe ir spagečių padaže. Kodėl gi neišmokus jų pasigaminti namuose, užuot pirkus iš parduotuvės?

Galite išvengti pridėtojo cukraus ir sukurti skanų produktą, geresnį už bet kurią parduotuvėje parduodamą rūšį. Tą patį galima pasakyti ir apie daugelį padažų, pvz., barbekiu padažą, kuriame taip pat yra daug pridėtinio cukraus. Jei šis skonis jums būtinas, įvertinkite porciją ir  būtinai įtraukite angliavandenių kiekį į bendrą patiekalo angliavandenių kiekį.

 

5. Produktai be cukraus

Visada prisiminkite, kad „be cukraus“ nereiškia „be angliavandenių“! Nors daugybės užkandžių etiketėse teigiama, kad juose yra mažiau cukraus arba jo nėra, tačiau juose vis tiek gali būti daug krakmolo, kuris turės įtakos jūsų gliukozės kiekiui kraujyje. Kitas netikėtas angliavandenių šaltinis – tai baltymų batonėliai.

Daugelis jų parduodami sportininkams, kuriems po treniruotės reikia papildomų angliavandenių.

Būtinai perskaitykite etiketę!

 

Dabar jau žinote

Čia išvardijome tik kelis dalykus, nuo kurių galite pradėti, tačiau jų yra ir daugiau. Skaitykite etiketes, žinokite pagrindinius paslėptų angliavandenių šaltinius ir galėsite manyti, kad geriau apsiginklavote nuo nemalonių cukraus staigmenų!

 

Dalytis

Įkelta pagal sritį: