Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksto dydisaaa
hamburger overlay

Siekite tobulėjimo – ne tobulumo

 


Tuojau pat išsklaidykime mitą, kad galite tobulai suvaldyti diabetą ir cukraus kiekį kraujyje. Negalite! Norint kontroliuoti diabetą ir cukraus kiekį kraujyje, reikia atlikti tiek daug veiksmų, kad tikrai nesugebėsite to padaryti visiškai sėkmingai kiekvieną mielą dieną.
 
Pavyzdžiui, nesimaitinsite nepriekaištingai visą laiką, bus akimirkų, kai kas nors sutrukdys būti aktyviam, taip pat kartais galite pamiršti išgerti vaistus ar pasimatuoti cukraus kiekį kraujyje.
 
Be to, nors žinome, kad cukraus kiekio kraujyje stebėjimas padeda išvengti diabeto komplikacijų ar jas nutolinti, ne visada galima tą padaryti. Mūsų kūne visą dieną vyksta daugybė medžiagų apykaitos procesų, kurie turi įtakos cukraus kiekiui kraujyje, nors daugumos šių procesų nematome. Be to, tokie dalykai kaip liga, stresas ar neišsimiegojimas veikia cukraus kiekį kraujyje ir savijautą sergant diabetu.
 
Tobulumas taip pat reikalauja aukų – gali tekti paaukoti savo dvasios ramybę. Jis gali apriboti jūsų veiksmus iš baimės suklysti. Jei tikėsitės tobulai kontroliuoti diabetą, bet nepavyks, jausitės kaip visiškas nevykėlis. Kai kurie žmonės, siekiantys tobulumo, bet jo nepasiekiantys, visiškai nustoja rūpintis savimi.
 
Psichologas man pasakė: „Žmonės tiesiog nėra sutverti būti tobuli. Kalbėdamas apie diabetą, sakau žmonėms, jog stengtųsi ir žinotų: jei viskas gerai, to užtenka.“
 
Dar vienas melas, kuriuo daug žmonių tiki – kad įmanoma kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje. Deja, kaip ir tobulumas, kontrolė yra neįmanoma. Per daug veiksnių turi įtakos cukraus kiekiui kraujyje. Turbūt esate girdėję apie X faktorių. Tai reiškia, kai dvi dienas iš eilės darote lygiai tą patį, valgote tuos pačius maisto produktus ir tiek pat mankštinatės, bet cukraus kiekio kraujyje rodikliai skiriasi. Kontrolės idėja paremta mechaniniu požiūriu. Daroma prielaida: „Jei darysi taip, bus taip.“ Tai galioja mašinoms, bet ne žmogaus kūnui. 
 
Turbūt dabar manote, kad nežinant, kaip tobulai suvaldyti ar kontroliuoti diabetą, gali dingti motyvacija, bet iš tiesų tai gera naujiena. Ji išvaduoja jus nuo bergždžių pastangų ir savęs kaltinimo, kai atrodo, kad viską darote teisingai, bet gaunate netikėtų rezultatų.
 
Taigi, suprasdami, kad tobulumas ir kontrolė nėra tikslas, ko turėtumėte siekti? Tobulėjimo. Tai tikslas, kurį verta ir įmanoma pasiekti. Galite stengtis rytoj būti šiek tiek geresnis negu šiandien.
 
Štai keli dalykai, kurie padės jums tą padaryti:
 
  1. Pasitarkite su savo gydytoju, kokios turėtų būti siektinos cukraus kiekio kraujyje ribos ir kaip geriausia to pasiekti. Turėsite stebėti, kaip cukraus kiekis kraujyje kinta nuo skirtingų maisto produktų ir veiklų ir ką daryti, kad jis neviršytų ribų.
  2. Atleiskite sau, kai sunkiai sekasi kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje ar diabetą. Diabetas yra visam gyvenimui, o jūs bėgate maratoną – ne sprintą. Atleidimas yra galinga gydomoji jėga, padėsianti jums suvaldyti diabetą daugeliui metų.
  3. Tegul diabetas nebūna susijęs su pasmerkimu. Neimkite giliai į širdį kitų žmonių smerkiančių žodžių ir nesmerkite savęs. Kritika gali sumažinti jūsų ryžtą atlikti kasdienes užduotis. Geriau darykite viską, ką galite, ir vertinkite tai, ką darote siekdami suvaldyti diabetą.
 
Nepamirškite, kad diabetas negali užgožti jūsų gyvenimo. Jūs nesate diabetas. Darykite tai, kas teikia džiaugsmo, leiskite laiką su artimaisiais, užsiimkite mėgstama veikla, gyvenkite visavertį gyvenimą.
 
Gerai, o ne tobulai, suvaldyti diabetą yra tinkamas tikslas. Tuomet jausitės labiau patenkinti savimi ir viskuo, ką darote, o tai padės jums labiau stengtis. Priimkite savo tobulumą, nes esate tiesiog nuostabus žmogus.
 
 

Dalytis

Įkelta pagal sritį: