Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksto dydisaaa
hamburger overlay

Išlikite laimingi

 

Ar kada jaučiatės taip, tarsi diabetas užvaldytų jūsų gyvenimą? Šis dažnai pasitaikantis bejėgiškumo jausmas gali sukelti slogią nuotaiką arba depresiją. Savo ruožtu slogi nuotaika gali paveikti jūsų motyvaciją tinkamai rūpintis savimi. Ar kada jaučiatės kaip užburtame rate? „Dėl diabeto man liūdna ir jaučiuosi blogai, todėl nelabai mėgaujuosi gyvenimu ir nesirūpinu savimi. Tuomet blogėja mano cukraus kiekio kraujyje rodikliai, o aš jaučiuosi dar labiau prislėgtas“.

Jūs dėl to nekalti ir jūs tikrai nesate vieni!

Jei tai apie jus, jūs toks ne vienas. Jūs nekaltas, kad taip jaučiatės. Yra domenų, kad net 30 proc. visų diabetu sergančių žmonių kenčia nuo depresijos vienokia ar kitokia forma. Šis ryšys tarp diabeto ir depresijos nestebina, turint omenyje medicininius ir emocinius aspektus, susijusius su diabetu.

Kaip galite padėti sau pasisemti vilties ir motyvacijos – pasisemti laimės?

Gali atrodyti paprasta, bet pirmiausia reikia pagalvoti apie veiklas, kurios jums atrodo prasmingos ir teikia džiaugsmo. Ką mėgstate veikti laisvalaikiu? Kas jus džiugina? Ar yra dalykų, kuriuos visada norėjote išbandyti?

Galbūt iškyla parke, pasivaikščiojimas su šeimos nariu ar draugu, kursai ar apsilankymas bibliotekoje. Tikriausiai turite kokį nors pomėgį, pavyzdžiui, iškarpų rinkimas arba antikvarinių daiktų kolekcionavimas. Tai gali būti smagi sezoninė veikla, pavyzdžiui, uogavimas su šeima, sniego forto statyba su vaikais ar anūkais arba lapų grėbimas rudenį. Susiplanuokite kitas savo atostogas – kiekvieną detalę, net jei jos bus tik po kelių mėnesių. Vien jau tai, kad nusprendėte padaryti kažką dėl savęs ir neleidžiate diabetui apriboti jūsų mąstymo, gali padėti pasijusti geriau.

Ištrūkime iš užburto rato.

Jausdamiesi geriau ir jausdami, kaip kontroliuojate savo gyvenimą, galite jaustis labiau motyvuoti reguliariai tikrintis cukraus kiekį kraujyje ir geriau jį kontroliuoti. O sugebėjimas viską kontroliuoti padeda pakelti nuotaiką ir energijos lygį. Net nepastebėsite, kaip ištrūksite iš šio užburto rato! Štai keletas paprastų būdų, kaip palepinti save:

  • Pasigaminkite sveiką, skanų, sušildantį patiekalą
  • Susirangykite priešais židinį su nauja knyga ir antklode
  • Pradėkite rašyti dienoraštį
  • Pasiklausykite raminančios muzikos
  • Lankykite kursus – jogos, tapybos, kompiuterinio raštingumo ar dar ko nors, ko visada norėjote imtis
  • Kartą per savaitę susitikite su draugu kavos, arbatos ar pažiūrėti filmą
  • Su draugais prisijunkite prie mėgėjų krepšinio komandos
  • Dalyvaukite renginiuose savo parapijoje ar bendruomenės centre
  • Savanoriaukite ligoninėje, labdaros renginyje ar bibliotekoje
  • Užsirašykite į artimiausią sporto klubą

Daugiau idėjų, kaip išsivaduoti iš slogios nuotaikos, rasite šiuose patarimuose Penki greiti būdai nuotaikai pakelti iš „Psychology Today“.

Šaltinis:
Polonsky WH. Diabetes Burnout: What to Do When You Can't Take It Anymore. Alexandria, Virginia: American Diabetes Association; 1999.

Dalytis

Įkelta pagal sritį: