Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksto dydisaaa
hamburger overlay

Sužinokite, kodėl norint išlikti sveikiems, nereikia „mankštintis“

 


Palaukit, ką!?! Nereikia „mankštintis“, kad būčiau sveikas? 

Taip, perskaitėte teisingai. Jūs galite būti laimingas, sveikas, sėkmingai reguliuoti cukraus kiekį kraujyje ir išlaikyti sveiką svorį be „mankštų“. Be to, lažinuosi, kad jūs jau darote daug jums naudingų dalykų, tik to dar nežinote.

Taigi, apie kokią magiją aš čia kalbu? Patikėkite, šis įrašas ne apie tai, kad niekada nereikia būti aktyviems. Šiuo įrašu norėčiau pakeisti jūsų suvokimą apie tai, kas yra mankšta. 

Kodėl jums nereikia „mankštintis“

Daugelis mūsų juda kasdien. Mes lipame laiptais, einame apsipirkti, tvarkome namus, žaidžiame su vaikais, vaikštome savo kaimynystėje ir taip toliau. Ir visi šie veiksmai padeda pasiekti kasdienį aktyvumo tikslą. 

Bendra rekomenduojama mankštų suaugusiems trukmė yra 150 minučių per savaitę. Tai yra maždaug 20 minučių per dieną. Įsivaizduokite: Jei vaikus parsivestumėte iš mokyklos, užuot važiavę automobiliu, kiekvieną kartą liptumėte laiptais, užuot kilę liftu, arba kiekvieną vakarą po vakarienės eitumėte pasivaikščioti, lengvai pasiektumėte tikslą.

Vienas iš būdų, kuriuo aš su malonumu pasiekiu savaitės aktyvumo normą, yra vedžioti savo šunį. Taip ne tik pasiekiu dienos aktyvumo normą, bet ir išeinu į gamtą, mano šuo gali pasivaikščioti, vaikščiojimas stebuklingai veikia mano cukraus kiekį kraujyje. 

Bet koks judėjimas yra gerai! Tai nebūtinai turi būti vaikščiojimas, tai gali būti šokiai, plaukiojimas, šokinėjimas su virve, važinėjimas dviračiais, krepšinis, tenisas – bet kas, ką mėgstate. Negalvokite apie tai, ką daro kiti, susiraskite tai, kas teikia jums džiaugsmo ir įkvepia pajudėti.

Jei pajudėti 20 minučių šiuo metu jums atrodo baisiai daug, padalinkite šį laiką į mažesnius intervalus. Net ir dienomis, kai esu baisiai užsiėmęs, visuomet galiu rasti 5–10 minučių pajudėti, Net vaikščiojimas po namus 2 minutes du kartus per dieną valantis dantis šiek tiek padeda! 

Kur semtis įkvėpimo išlikti aktyviam?

Radus mėgstamą veiklą, tampa daug lengviau kasdienį aktyvumą įtraukti į savo įprastą dienotvarkę. Aš taip mėgaujuosi pasivaikščiojimais gamtoje su savo šuniuku, kad vieną savaitės dieną skirsiu naujai teritorijai patyrinėti. Aš taip jos laukiu ir visai negalvoju apie tai, kaip apie mankštą. Tiesiog galvoju apie tai, kaip apie mėgstamą veiklą. 

Žinau, kad gali būti sunku pradėti. Anksčiau galvodavau, kad tikrai negalėčiau visą savaitę kiekvieną rytą skirti pasivaikščiojimui. Bet man pavyko pakeisti tokį mąstymą, surandant motyvacijos eiti pasivaikščioti, nusistatant savaitės tikslus ir pertvarkant savo darbų grafiką.
J
ūsų motyvacija turėtų būti pagrįsta teigiamais dalykais, kurių jums suteikia jūsų mėgstama veikla. Mano motyvų trejetuką sudaro tai, kaip man patinka išeiti į gamtą, koks laimingas mano šuo, kai mes išeiname pasivaikščioti, ir kaip gerai mano cukraus kiekį kraujyje veikia pasivaikščiojimas. 

Stengiuosi negalvoti apie neigiamus motyvus (pvz., „Jei nepajudu, būnu tingus“) tiesiog todėl, kad tokia neigiama motyvacija nėra sveika psichikai. 

Kaip mano tikslai padeda man pasisemti motyvacijos

Labai gerai žinoti motyvus, bet nepriklausomai nuo to, kaip jums patinka jūsų pasirinkta veikla, labai naudinga nustatyti tikslus ir planą jiems pasiekti. 

Manau, kad mano tikslai ir planas turi būti glaudžiai susiję su motyvais ir gana konkretūs, todėl jie yra:

  • Išeiti į gamtą su savo šunimi ilgesniam pasivaikščiojimui kartą per savaitę ir 
  • Išeiti trumpiau pasivaikščioti kasdien 
  • Kiekvieną sekmadienį peržiūrėsiu savo kitos savaitės kalendorių ir suplanuosiu kassavaitinį pasivaikščiojimą. O dar pridėjus kitas savaitės veiklas, su šiuo planu lengvai pasiekiu 150 minučių „mankštai“ per savaitę.  

O jeigu nesate pratę tiek daug judėti?    

Pradėti visada sunku, ypač psichologiškai. Šios mažytės baimės, kad nepasiseks, ką pagalvos kiti, kaip tai paveiks mano cukraus kiekį kraujyje ir t.t., gali užvaldyti mintis ir paralyžiuoti protą. 

Aš tokioje situacijoje pirmiausiai bandau atpažinti savo baimes ir psichologinius barjerus. Kartais tiesiog garsiai ištarus, ko bijai, baimė šiek tiek sumenksta. Antra, sakau sau, kad tikslas nėra pasiekti tobulybę, tikslas yra stengtis!

Kai kuriems žmonėms nejauku užsiimti aktyvia veikla šalia kitų žmonių. Jei jaučiatės taip, pradėkite vieni ir po truputį įgysite pasitikėjimo.  Jei, kaip ir aš, mėgstate vaikščioti, darykite tai anksti ryte arba tada, kai kaimynystėje ramu. 

Galiausiai, kalbant apie baimę, kad dėl judėjimo šokinės cukraus kiekis kraujyje, manau, kad ši baimė yra reali. Dauguma mūsų, sergančių cukriniu diabetu, yra patyrę cukraus kiekio kraujyje padidėjimą arba sumažėjimą dėl fizinio aktyvumo ir žino, kaip tai gali gąsdinti, gluminti ir erzinti. 

Aš šią baimę įveikiau išsiaiškinusi, kaip mano kūnas reaguoja į įvairią fizinę veiklą. Žinau, kad pasivaikščiojimas sumažins cukraus kiekį kraujyje, taigi, jei nepasiimsiu užkandžių ar neatstatysiu insulino lygio, mano cukraus kiekį kraujyje bus žemas. Šios žinios sutei kia man įrankius išbandyti ir riboti cukraus kiekio kraujyje sumažėjimą, o tai suteikia drąsos išeiti iš namų ir būti aktyviam be baimės (ir aš visada nešuosi savo  prietaisą sergantiems diabetu ir užkandžius !)

Jūs ne vieni! Jums pavyks!

Vienas iš dalykų, labiausiai padėjusių man išlikti aktyviam, tai gera kompanija. Žaidžiau krepšinį, lankiau šokių pamokas ir užsiėmiau lengvuoju kultūrizmu grupėje. Visos šios veiklos turėjo vieną bendrą bruožą – dariau tai su kitais. Einu į užsiėmimus, nes veikla man teikia džiaugsmo, bet taip pat ir todėl, kad man patinka kolegų palaikymas ir draugiški santykiai. Iš tiesų, keli mano geriausi draugai yra žmonės, su kuriais susitikau per grupinius sporto užsiėmimus ir pamokas.  

Visame pasaulyje galite rasti grupių žmonių, kuriems patinka ta pati veikla, kaip ir jums, ir net jei gyvenate atokioje vietovėje, yra internetinių bendraminčių grupių, kurios gali padėti jums mėgautis aktyvia veikla ir duoti patarimų. Jums nereikia imtis veiklos vieniems!

Kartu siekdami tikslo būti aktyvūs, sveiki ir laimingi be „mankštų“, mes tobulėsime ir tapsime drąsesni. Dažnai atnaujinu savo tikslus ir planus, nes mano prioritetai keičiasi. Aš ir toliau vedžiosiu savo šunį, bet žiemą galbūt kurį laiką rinksiuosi jogą ar ką nors kitą vietoje ilgų pasivaikščiojimų. Ir čia nėra nieko blogo. Pagirsiu save ir pasidžiaugsiu kiekvienu pasivaikščiojimu, nes tai yra mano tikslas. Kai pasikeis tikslas arba motyvai, susikursiu naują planą ir mėgausiuosi juo tiek, kiek jis bus man aktualus. 

Taigi, nepamirškite, svarbu ne tai, ką darote, kad išliktumėte aktyvūs, svarbiausia, kad ką nors darote! 

Dalytis

Įkelta pagal sritį: