Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksto dydisaaa
hamburger overlay

Jūsų namų ir įpročių atnaujinimas


Yra du būdai, kaip diabetu sergantys asmenys, kurie tinkamai valdo diabetą, gali dar labiau pagerinti savo diabeto priežiūrą: 

1) susikurkite sėkmingą aplinką
2) laikykitės sveikų įpročių  
 
Esame linkę manyti, kad žmonės, kurie ką nors daro gerai, taip daro todėl, kad yra labai motyvuoti ir (ar) turi labai daug valios. Tačiau tai nebūtinai yra tiesa. Aplinka, palaikanti veiksmus, kurių norite imtis, gali sukurti teigiamą pokytį. Ir nors valia yra puikus dalykas, ji yra ribotas išteklius; valia išsenka.  

Mąstykite štai taip. Dantų šepetėlio laikymas vonioje gerokai palengvina dantų valymą, palyginti su tuo, jeigu dantų šepetėlį laikytumėte garaže, tiesa? Tai yra pavyzdys kaip sutvarkyti namus, kad būtų palaikomas sveikas įprotis nuolat valytis dantis.   
 
Namų ar darbo aplinkos sutvarkymas taip, kad būtų palaikomi trokštami veiksmai, padeda šiuos veiksmus atlikti kur kas lengviau. Reguliarus šių veiksmų kartojimas tampa įpročiais, o įpročiai reikalauja mažiau mąstymo ar pastangų.  
 
Apžvelkime kelis būdus kaip savo namus galite paversti vieta, kurioje palaikomi sveikesni įpročiai. Be to, pasidalysiu keliais įpročiais, kuriuos susikūrė diabetu sergantys asmenys ir kurie, jų teigimu, padeda jiems geriau valdyti diabetą. 
 
Namų atnaujinimas
 
Virtuvė: kadangi sveika mityba, sergant diabetu, yra kertinis buvimo sveiku akmuo, maistas jūsų virtuvėje daro reikšmingą įtaką jūsų sveikatai.  Pasiimti sveiką užkandį ar pasiruošti sveiką patiekalą daug lengviau, kai sandėliuke, spintelėse ir šaldytuve turite sveiko maisto.  
 
Atlikite valymąsi ir iš savo namų pašalinkite didžiąją dalį į maišelius ir dėžutes supakuoto maisto bei cukrumi saldintų gėrimų. Ypač tuos, kurie yra rafinuoti angliavandeniai, tokie kaip traškučiai, saldžiame sirupe konservuoti vaisiai ir bet kas, kas turi ilgą sudedamųjų dalių, kurių daugumos jūs nepažįstate, sąrašą. Galbūt galite juos paaukoti vietiniam maisto bankui.  
 
Tuomet keliaukite į maisto parduotuvę ir prisikraukite pirkinių krepšelį tikro, nesmulkinto sveiko maisto: daržovių, vaisių, riešutų, sėklų, kiaušinių, pieno, sūrio, natūralaus graikiško jogurto ir liesos mėsos. Parėję namo, papildykite savo virtuvės atsargas ir nusišypsokite: jūs ką tik padidinote savo šansus maitintis sveikai. Čia rasite daugiau patarimų kaip apsipirkti maisto prekių parduotuvėje.
 
Nelaikydami nesveikų maisto produktų namuose, valgysite juos kur kas rečiau. Ne tokiais sveikais produktais, kuriais piktnaudžiaudavote anksčiau ir dabar, pasimėgaukite ne namuose. 
 
Trumpas patarimas: tai, ką valgo, žmonės dažnai pasirenka ne pagal tai, kas tai yra, o pagal tai kaip arti tai yra. Matomoje vietoje laikomus saldumynus, tokius kaip ant stalviršio laikomus keksiukus, pakeiskite gražia vaisių lėkšte. Netrukus pastebėsite, kad vaisių suvalgote daugiau nei keksiukų. 
 
Miegamasis: prieš eidami miegoti, išdėliokite darbui skirtus rūbus ten, kur juos pirmiausia pamatysite ryte. Vaizdiniai signalai daro didelę įtaką. Knygos „Atominiai įpročiai“ autorius James Clear klausia – jeigu jūsų gitara padėta spintos gale, kaip dažnai ja grosite? Bet ką padaryti yra kur kas lengviau, jeigu prieš save matote vaizdinį signalą, ir sunkiau padaryti, jeigu tokio nėra. 
 
Vonia: pasikabinkite kalendorių, kuriame būtų sužymėtos numatytų apsilankymų pas gydytoją ir pakartotinio receptinių vaistų bei medicinos priemonių užsakymo dienos. 
 
Apsidairykite po namus ir pagalvokite kokius dar kelis pakeitimus galite padaryti, kad palengvintumėte su diabetu susijusias užduotis. Savo ilgalaikio poveikio kartą per dieną vartojamą insuliną laikau puodelyje savo virtuvėje tokioje vietoje, kurioje ryte ruošiant kavą tai yra pirmasis daiktas, kurį pamatau. 
 
Įpročių atnaujinimas

Aplinka, sukurta kaip palanki sėkmei, taip pat palaiko sveikus įpročius. Įpročiai iš esmės yra sutrumpinimai; jie leidžia mums veikti mašinaliai, neeikvojant daug energijos ir nepriiminėjant sprendimų. 
 
Daug diabetu sergančių žmonių yra man sakę, kad būtent sveiki įpročiai, kurių jie laikosi, yra tai, kas padeda jiems taip sėkmingai valdyti diabetą. 
 
Žmonės linkę manyti, kad norint tinkamai valdyti diabetą, reikia labai daug disciplinos, tačiau sveiki įpročiai padeda žmonėms būti disciplinuotais. Taigi, vietoje to, kad norėtumėte būti labiau disciplinuotais, pradėkite vystyti įpročius, kurie jus padarys tokiais. Štai keletas įpročių, kuriais su manimi pasidalijo diabetu sergantys žmonės:
 
  • „Turiu du gliukometrus, vieną ryškiai rožiniame maišelyje savo rankinėje, kad visada galėčiau jį rasti. Kitas yra namuose, visada toje pačioje vietoje, ant stalviršio virtuvėje“. 
  • „Darbo stalčiuje laikau šešių mažų sulčių pakelių pakuotę.“  
  • „Gliukozės tabletes įsidedu į visus daiktus, kuriuos nešiojuosi – savo rankinę, kuprinę, sportinį krepšį ir laikau jas padėtas visuose namuose – virtuvėje, vonioje bei ant naktinio stalelio šalia lovos. Esu visada pasiruošęs cukraus kiekio kraujyje sumažėjimui.“    
  • „Namuose naudoju 9 colių skersmens lėkštes. Jose telpa mažiau maisto, taigi aš mažiau suvalgau. Jeigu valgau ne namuose ir man patiekiama didelė maisto porcija, paprašau padavėjo supakuoti pusę porcijos išsinešti į namus. Tokiu būdu maisto nėra prieš mane ir jis net negundo.“ 
  • „Mano treniruotės su draugais yra suplanuotos taip pat, kaip aš planuoju apsilankymą pas gydytoją ar pietus su draugu.“
  • „Savo kasmetinius apsilankymus pas gydytojus suplanuoju per savo gimtadienį, taigi jų nepamirštu.“ 
  • „Nesitikiu, kad keliaudamas galėsiu įsigyti sveiko maisto, todėl pats susipakuoju maisto kelionėms automobiliu arba lėktuvu.“ 
Namų susitvarkymas taip, kad nuteiktų jus sėkmei ir sveikų įpročių laikymasis yra du veiksmingi būdai padedant sau sėkmingiau valdyti diabetą.  
 

Dalytis

Įkelta pagal sritį: