Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksto dydisaaa
hamburger overlay

Taisyklinga mityba

Jums, kaip asmeniui sergančiam diabetu, kiekvieną dieną reikia priimti svarbių su maistu susijusių sprendimų. Tai, ką jūs valgote, turi daugiau įtakos gliukozės kiekiui jūsų kraujyje nei kiti jūsų veiksmai.

Šį kasdienį iššūkį jūs galite priimti planuodami valgymus. Turėdami maitinimosi planą, jūs galėsite rinktis, ką valgysite namie, ką pirksite parduotuvėje ar ką pietums valgysite išvykę. Bendradarbiaudami su savo sveikatos apsaugos specialistu ir mokydamiesi apie maitinimąsi bei maisto poveikį kraujo gliukozei, jūs galite paversti maitinimosi planavimą maloniu užsiėmimu.

Dauguma maisto, prieš patekdamas į kraujotaką, virsta į kraujo gliukozę. Tada insulinas padeda kraujo gliukozei iš kraujotakos patekti į jūsų kūno ląsteles - nuo smegenų iki raumenų, kur ji yra paverčiama energija. Be insulino, atveriančio kelią gliukozei į ląsteles, jūsų kūnas negauna būtino maitinimo, o gliukozė pasilieka jūsų kraujotakos sistemoje.

Jums valgant, jūs papildote „degalais" savo kūną. Štai kodėl, jums pavalgius, padidėja gliukozės kiekis kraujyje, ir štai kodėl daug diabetu sergančių žmonių naudoja insuliną panašiai tuo pačiu metu, kaip ir valgo. Insulinas perneša jūsų kraujotakoje esančią gliukozę į ląsteles, kur jis gali būti panaudotas.

Ką, kada ir kokį kiekį valgote vaidina esminį vaidmenį, palaikant gliukozės kiekį, nustatytą jums sveikatos apsaugos specialistų.

Maisto planavimas

Maisto planavimo tikslas yra kontroliuoti gliukozės kiekį kraujyje, išlaikyti normalų kūno svorį ir gerai jaustis. Jūsų sveikatos apsaugos specialistas gali padėti jums suplanuoti maitinimąsi, patardamas reikiamą maisto kiekį, rūšį ir valgymo laiką.

Skirtingos maisto rūšys jūsų kūną veikia skirtingai. Stebint tai, ką jūs valgote, kada jūs valgote ir kiek valgote, ir nuolat tiriant kraują, jums ir jūsų sveikatos apsaugos specialistui gali būti paprasčiau suprasti, kaip valgomas maistas veikia gliukozės kiekį jūsų kraujyje.

Rengdami savo maitinimosi planą, galvokite apie patiekalus, kuriuos paprastai valgote. Vienas iš būdų, kaip tai sužinoti, yra parengti sąrašą visko, ką jūs valgėte per 3 dienas. Užbaigus sąrašą, kartu su savo sveikatos apsaugos specialistu išanalizuokite jį. Tuomet savęs paklauskite šių dalykų:

  • Kokie patiekalai man labiausiai patinka?
  • Ar yra „problematiškų patiekalų", kurie yra nesveiki, ar kurių valgau per daug?
  • Kokio dydžio yra mano maisto porcijos?
  • Ar dažnai aš valgau?
  • Ar dažnai aš persivalgau?
  • Ar yra toks dienos metas, kai man yra sudėtingiausia laikytis maitinimosi plano?

Valgymas reguliariais intervalais suteikia jūsų kūnui galimybę tarp valgių sunaudoti kraujyje esančią gliukozę. Įprasta, kad turite valgyti kas 4 ar 5 valandas. Praleidus valgį, gresia persivalgyti kito valgio metu, dėl ko gliukozėskiekis kraujyje bus didesnis.

Jei prieš valgį gliukozės kiekis jūsų kraujyje yra didelis, prieš tirdamas ar valgydamas, palaukite apie valandą. Jei naudojate insuliną, pasikalbėkite su savo sveikatos apsaugos specialistu apie insulino naudojimą kartu su maistu ar užkandžiais.

Jei prieš valgį gliukozės kiekis jūsų kraujyje yra didelis, prieš tirdamas ar valgydamas, palaukite apie valandą. Jei naudojate insuliną, pasikalbėkite su savo sveikatos apsaugos specialistu apie insulino naudojimą kartu su maistu ar užkandžiais.

 

Dalytis

Įkelta pagal sritį: